cuerpa y resistencia en Amores libres
DOI:
https://doi.org/10.48162/rev.45.027Keywords:
queer thetreAbstract
I intend to analyze a play by the independent circuit of Mendoza: Amores libres. The work aims to generate spaces for listening and debate on new generic identities, new ways of relating; deconstructing heteronormated and hegemonic discourse and images. Focusing on an analysis of scenic practice problematize the notion of actor’s body inscribed in a theatrical approach to resistance, from problematizing the use of corporality as a tool for transgression, distortion and similarity of bodies, affections and their identities. Rethinking how the stage practice and the acting body raises new poetics inscribed in a key of Queer theatre with a gender perspective
References
-Butler J. (2004). Undoing gender Rouletge. London and New York 3143. Brasil.
-Butler, J. (2007). El género en disputa: el feminismo y la subversión de la identidad. España: Paidos.
-Dorling, Elsa (2009). Sexo, Género y Sexualidades. Introducción a la teoría feminista. Buenos Aires: Nueva Visión
-Drucaroff, Elsa (2016). Otro logos. Signos, discursos, política. Buenos Aires: Edhasa.
De Diego, E. (2011). No soy yo: autobiografía, performance y los nuevos espectadores. Ediciones Siruela.
-Femenías, M. L. (2011). “Violencia del mundo global: inscripciones e identidades esencializadas”. Feminismo, género e igualdad. Ed. María Luisa Femenías. Pensamiento Iberoamericano, EGRAF, , pp. 42-65.
-Giunta, Andrea (2020). Feminismo y arte latinoamericano. Historias de artistas que emanciparon el cuerpo. Buenos Aires: Siglo veintiuno.
-Pessolano, C. (2021). Caracterizaciones teóricas e irradiaciones prácticas: tramas y reflexiones de espesor en el teatro argentino contemporáneo. Panambí. Revista de Investigaciones Artísticas. Valparaiso. Chile
-Pessolano, C. (2021). Alejandro Catalán, Bernardo Cappa y Analía Couceyro: las trazas del discurso de la praxis en el teatro argentino contemporáneo. ESCENA Revista de Arte. Buenos Aires. Argentina.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 lagringra Barile

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.
Los artículos enviados al Comité Editor del Instituto de Historia del Arte, para ser publicados, los autores reservan su derecho de propiedad, pero otorgan a la Editorial los derechos de impresión y aceptan la difusión tanto en papel, como en internet y en aquellos sitios virtuales de las cuales los CHA formen parte.

Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No portada












_00.07_.55_2.png)



